معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنیوحرفهای:
جهتدهی به افکار عمومی در گسترش مهارتآموزی در جامعه از طریق ارتباطات و روابطعمومی هوشمند

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنیوحرفهای در نشست با تلاشگران حوزه روابطعمومی این سازمان، جهتدهی به افکار عمومی در گسترش مهارتآموزی در جامعه از طریق ارتباطات و روابطعمومی هوشمند، میسر برشمرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنیوحرفهای کشور، «غلامحسین محمدی» از روابط عمومی به عنوان یکی از پایههای اصلی تدوین و تثبیت سیاستگذاری در سازمانها یاد کرد و گفت: عقیده دارم که کار هوشمندانه و حرفهای در حوزهی روابطعمومی، میتواند افکار عمومی را آمادهی هر تغییری کند و عموماٌ فعالیت روابطعمومی و تبلیغاتی در دنیا به عنوان یک صنعت بهروز و پرتوان شناخته شدهاست.
وی با بیان اینکه روابطعمومیها، پل ارتباطی میان سازمانها و اقشار مختلف جامعه هستند، خاطرنشان ساخت: جامعه کنونی ما، یک جامعه چندبعدی و پویاست و باید بتوانیم از طریق روابطعمومی با اقشار مختلف داخل و خارج از سازمان، ارتباط داشته باشیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ایجاد تنوع در نقاط تماس با مخاطبان، تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سند برنامه هفتم توسعه مبنی بر اهمیت مهارت در کشور و اینکه سازمان آموزش فنیوحرفهای، یک مجموعهای عامالمنفعه و خدماترسانی تلقی میشود؛ تبدیل موضوع مهارت و نقش آن در ایجاد و پایداری اشتغال به مسأله اصلی کشور و همچنین ایجاد همآفرینی و همدلی در این زمینه، به عهده روابطعمومیها میباشد.
وی بحث ارتباطات، رسانه و روابطعمومی، چه در بخش داخل و چه بینالملل را حائز اهمیت در سازمان دانست و افزود: وقتی مقرر شدهاست که موضوع «مهارت» به عنوان یک مسئله راهبردی، روی میز سیاستگذاران و به طبع آن، مورد توجه مردم قرار بگیرد، نیازمند یک کار میدانی خیلی وسیعی است که بار عمدهای از ایجاد انگیزه، برای جامعه مخاطب تا ترویج ادبیات آن، به عهده روابطعمومی و رسانههاست و چنانچه ما کار هوشمندانه حرفهای و خردمندانهای را مبتنی بر واقعیات، مقررات قانونی، ارزشهای کشور و نیازمندیهای مردم انجام دهیم، مطمئن باشید که موضوع مهارت به عنوان اصلیترین موضوع آموزشی کشور تلقی خواهد شد.
محمدی بر بهرهگیری از شیوههای نوین در جهت ارزشمندی و جذابتر شدن محتواهای تولید شده برای جلبتوجه مخاطبین، تأکید و خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنیوحرفهای، دارای هفت کلانبرنامه میباشد که وظیفه اصلی روابطعمومیها، برجسته کردن بزرگترین و مهمترین عملکردهای سازمان، است.
رییس سازمان در پایان با تقدیر از تلاشگران این حوزه در ستاد و استانها، بیان داشت: برگزاری مسابقات مهارتی و نمایش گفتوگوهای مهارتی در برنامههای تلویزیونی به این سازمان، کمک شایانی در انعکاس و ترویج متفاوت مهارتآموزی میکند.
ضرورت نگاه فرابخشی به روابطعمومیها
سجاد احمدوند، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان با حضور در این نشست، بر داشتن نگاه فرابخشی به روابطعمومیها، تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: 70 درصد از درآمد تولید محصولات و خدمات برند در دنیا، صرف تبلیغات و معرفی خدمات و محصولات میشود که نشاندهندهی اهمیت ارتباطات و تبلیغات، است.
ابوالفضل کول آبادی، مدیرکل دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نیز با مرور نقش و جایگاه روابطعمومی به عنوان هنر هشتم از تلاش همکاران این حوزه، قدردانی کرد.
نظر دهید