شعار سال
جمعه 09 خرداد 1404
  • 1404/03/07 - 21:41
  • - تعداد بازدید: 1
  • - تعداد بازدیدکننده: 1
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مشاور سازمان فنی و حرفه‌ای: بازار دیجیتال فرصت بزرگی برای مهارت‌ آموزان است

مشاور اشتغال رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بازار دیجیتال فرصت بزرگی برای جوانان و مهارت‌آموختگان است تا بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین وارد عرصه تولید و فروش شوند.

 

 فاطمه‌السادات غفوریان در آیین آغازین رویداد آموزشی مشترک با پلتفرم دیجی‌کالا در اهواز بر نقش محوری مهارت‌آموزی در تحقق اشتغال پایدار تاکید و بیان کرد: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ظرفیت بالایی برای ایجاد زنجیره تامین محصولات خانگی وجود دارد و مراکز آموزشی این سازمان از تولید تا بسته‌بندی، عکاسی، دیجیتالی‌سازی و فروش می‌توانند یک حلقه کامل از فرآیند عرضه محصول را پوشش دهند.

 

وی افزود: خانه‌های ما می‌توانند به مثابه کارخانه‌هایی عمل کنند که در آن‌ها تولید، بسته‌بندی، بازاریابی و فروش به صورت هم‌افزا و هدفمند صورت می‌گیرد.

 

مشاور اشتغال رییس سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به ضرورت توجه به نیاز بازار و رفتار مصرف‌کننده خاطرنشان کرد: اگر محصول مانند یک داروی ضروری مورد نیاز مشتری نباشد، در بازار رقابت‌شده امروز جایی نخواهد داشت در نتیجه شناخت دقیق ذائقه بازار و بروزرسانی مداوم سلیقه تولیدکنندگان از ضرورت‌ها است.

 

غفوریان در ادامه از راه‌اندازی فروشگاه‌های دائم در مراکز فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: این فروشگاه‌ها نه‌تنها محل فروش محصولات مهارت‌آموختگان هستند بلکه به عنوان کارگاه‌های عملی کارورزی نیز عمل می‌کنند تا مهارت‌آموز با فضای واقعی بازار آشنا شود و ترس از فروش را از بین ببرد.

 

وی همچنین از راه‌اندازی شبکه مشاوره‌ای با عنوان "کارا" خبر داد و افزود: در این برنامه، مشاوران کسب‌ و کار و کوچ‌های تخصصی در کنار مهارت‌آموختگان قرار می‌گیرند تا فرآیند ورود آن‌ها به بازار دیجیتال تسهیل شود و در صورت موفقیت، پس از سه هفته، به این افراد تخصیص قطب فروش در پلتفرم دیجی‌کالا داده خواهد شد.

 

مشاور اشتغال رییس سازمان فنی و حرفه‌ای ضمن اشاره به اجرای پایلوت این طرح در استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان تصریح کرد: تلاش ما بر آن است تا الگویی موفق برای پیوند مهارت، تولید و بازار ایجاد کنیم و از ظرفیت بدنه توانمند سازمان، مربیان متخصص و بازارهای دیجیتال برای توانمندسازی اقتصادی استفاده کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: محصولات با کیفیت مهارت‌آموختگان در صورت تایید، می‌توانند برند فنی و حرفه‌ای را دریافت کنند و این خود یک تضمین برای ورود موفق به بازارهای بزرگ‌تر خواهد بود.

 

کارگاه آموزشی سازمان فنی و حرفه ای با هدف آشنایی شرکت‌کنندگان با مبانی فروش آنلاین، اصول ورود به بازارهای دیجیتال، شیوه‌های عرضه کالا در بستر فروشگاه های اینترنتی و راهکارهای بازاریابی و توسعه کسب‌وکارهای خرد و خانگی به مدت سه روز از روز شنبه تا دوشنبه در اهواز برگزار شد

 

  • گروه خبری : اخبار استانی
  • کد خبر : 123280
کلمات کلیدی
حامد غلامی
خبرنگار

حامد غلامی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب
گفتگو انلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین